Yamaha Tracer 9 GT (2025) – Sportieve prestaties en touring-comfort in één motor


De Yamaha Tracer 9 GT (2025) is gebouwd voor rijders die lange afstanden willen combineren met sportieve prestaties. Dankzij de krachtige driecilinder, semi-actieve vering en geavanceerde technologie is dit de ideale motor voor zowel uitdagende bochten als comfortabele snelwegritten.
Ervaar de Tracer 9 GT zelf. Vraag een offerte aan of plan een proefrit .
Waarom kiezen voor de Yamaha Tracer 9 GT (2025)?
- Krachtige en soepele 890cc driecilinder met 119 pk en 93 Nm koppel
- Elektronische vering die zich automatisch aanpast voor optimaal rijcomfort
- Geavanceerde rijhulpsystemen zoals bochten-ABS, tractiecontrole en Slide Control
- 7-inch TFT-scherm met smartphoneconnectiviteit voor navigatie en meldingen
- Verbeterde ergonomie en windbescherming voor extra comfort op lange ritten
De Tracer 9 GT (2025) biedt een ongeëvenaarde rijervaring en is perfect voor zowel de dagelijkse ritten als lange tourtochten.
Ervaring Moto Hippo
Ervaring met de Yamaha Tracer 9 GT
De Yamaha Tracer 9 GT is een uitstekende keuze voor lange ritten en toergebruik. De motor is wendbaar en speels, waardoor hij zowel op bochtige wegen als in stadsverkeer prettig rijdt. De soepele rijervaring maakt het een fijne motor om mee op pad te gaan.
Een groot pluspunt van de Tracer 9 GT zijn de geïntegreerde koffers. Deze zijn ideaal om spullen mee te nemen en bieden voldoende ruimte, zelfs voor een helm. Dit maakt de motor bijzonder praktisch voor woon-werkverkeer en langere trips. Daarnaast is het verstelbare zadel een handige toevoeging, waardoor je de zithoogte kunt aanpassen voor optimaal comfort.
Technische specificaties
Motortype |
4-takt, Vloeistofgekoeld, DOHC, 4-kleppen, 3-cilinder |
Cilinderinhoud |
890 cc |
Boring x slag |
78 x 62,1 mm |
Compressieverhouding |
11,5 : 1 |
Max. vermogen |
87,5 kW (119 pk) bij 10.000 tpm |
Max. koppel |
93 Nm (9,5 kg-m) bij 7.000 tpm |
Smeersysteem |
Wet sump |
Type koppeling |
Nat, meervoudige platen |
Ontstekingssysteem |
TCI |
Startsysteem |
Elektrisch |
Transmissie |
Constant mesh, 6 versnellingen |
Eindoverbrenging |
Ketting |
Brandstofverbruik |
5 liter / 100 km |
CO2 emission |
116 g/km |
Carburator |
Brandstofinjectie |
Type chassis |
Diamantvormig |
Balhoofdhoek |
24°25' |
Naloop |
106 mm |
Wielophanging, voor |
Telescopische voorvork |
Wielophanging, achter |
(Link type veersysteem), Achterbrug |
Veerweg, voor |
130 mm |
Veerweg, achter |
131 mm |
Remmen, voor |
Hydraulische dubbele schijfrem, Ø 298 mm |
Remmen, achter |
Hydraulische enkele schijfrem, Ø 267 mm |
Bandenmaat, voor |
120/70ZR17M/C (58W) Tubeless |
Bandenmaat, achter |
180/55ZR17M/C (73W) Tubeless |
Totale lengte |
2.175 mm |
Totale breedte |
900 mm |
Totale hoogte |
1.440 mm - 1.530 mm |
Zithoogte |
845 mm - 860 mm |
Wielbasis |
1.500 mm |
Grondspeling |
135 mm |
Rijklaargewicht |
Standaard handgeschakelde 6-versnellingsbak: 227 kg; Y-AMT: 231 kg |
Inhoud brandstoftank |
19 liter |
Motorolie hoeveelheid |
3,5 liter |