Yamaha MT-07 Y-AMT 2025: Handgeschakeld


De Yamaha MT-07 Y-AMT is de nieuwste toevoeging aan de Hyper Naked-reeks en biedt een unieke rijervaring met de innovatieve Yamaha Adaptive Manual Transmission (Y-AMT). De 2025-editie brengt technologische verbeteringen en rijhulpmiddelen die de motor nog toegankelijker en veelzijdiger maken.
Ervaar de MT-07 Y-AMT zelf. Vraag een offerte aan of plan een proefrit.
Nieuwe kenmerken van de 2025 Yamaha MT-07 Y-AMT
-
Yamaha Adaptive Manual Transmission (Y-AMT): Automatisch schakelsysteem met de mogelijkheid om handmatig te schakelen voor een dynamische rijervaring.
-
5-inch TFT-display: Moderne interface met connectiviteitsopties en verschillende rijmodi.
-
Geavanceerde tractiecontrole: Voor extra veiligheid en stabiliteit in diverse rijomstandigheden.
-
Verbeterde ergonomie: Comfortabele zitpositie en vernieuwd zadelontwerp voor langere ritten.
-
LED-verlichting: Nieuwe koplamp- en achterlichtconfiguratie voor betere zichtbaarheid en een modern uiterlijk.
De Yamaha MT-07 Y-AMT biedt een perfecte balans tussen gebruiksgemak en sportieve prestaties, ideaal voor zowel beginnende als ervaren rijders.
Ervaring Moto Hippo
Ervaring met de Yamaha MT-07 Y-AMT
Tijdens onze testrit met de Yamaha MT-07 Y-AMT merkten we direct hoe toegankelijk en gebruiksvriendelijk deze motor is. Het Y-AMT-systeem schakelt soepel en voelt intuïtief aan, waardoor het rijgedrag erg natuurlijk blijft.
Het schakelen zonder koppelingshendel geeft een ontspannen rijervaring en maakt het rijden in druk verkeer een stuk eenvoudiger. Voor rijders die toch graag zelf willen schakelen, biedt het systeem de optie om handmatig van versnelling te wisselen. Dit zorgt voor een speelse en dynamische rit, waarbij je lekker snel kunt schakelen zonder onderbrekingen in de aandrijving.
Een groot voordeel is dat bij hard remmen de motor zelf terugschakelt, wat extra controle en stabiliteit biedt. Wie liever alles automatisch laat verlopen, kan de AT-stand inschakelen, waarbij het schakelen volledig wordt overgenomen en op een soepele manier gebeurt. Hierdoor is de MT-07 Y-AMT een ideale motor voor zowel stadsritten als sportieve tochten op bochtige wegen.
Technische specificaties
Motortype |
2-cilinder, 4-takt, Vloeistofgekoeld, DOHC, 4-kleppen |
Cilinderinhoud |
689 cc |
Boring x slag |
80,0 mm x 68,6 mm |
Compressieverhouding |
11,5 : 1 |
Max. vermogen |
54,0 kW (73,4 pk) bij 8.750 tpm |
Beschikbaar met begrensd vermogen |
35,0 kW (47,6 PS) @ 7.750 rpm |
Max. koppel |
68,0 Nm (6,9 kg-m) bij 6.500 tpm |
Smeersysteem |
Wet sump |
Type koppeling |
Nat, meervoudige platen |
Ontstekingssysteem |
TCI |
Startsysteem |
Elektrisch |
Transmissie |
Constant mesh, 6 versnellingen |
Eindoverbrenging |
Ketting |
Brandstofverbruik |
4,1 l/100km |
CO2 emission |
97 g/km |
Carburator |
Elektronische brandstofinjectie |
Type chassis |
Diamantvormig |
Balhoofdhoek |
24º20 |
Naloop |
93mm |
Wielophanging, voor |
Telescopische voorvork, Ø 41 mm |
Wielophanging, achter |
Achterbrug, (Link type veersysteem) |
Veerweg, voor |
130 mm |
Veerweg, achter |
130 mm |
Remmen, voor |
Hydraulisch remsysteem met twee remschijven, Ø 298 mm |
Remmen, achter |
Hydraulisch, enkele remschijf, Ø 245 mm |
Bandenmaat, voor |
120/70 ZR17 M/C (58W) |
Bandenmaat, achter |
180/55 ZR17 M/C (73W) (Tubeless) |
Totale lengte |
2.065 mm |
Totale breedte |
780 mm |
Totale hoogte |
1.110 mm |
Zithoogte |
805 mm |
Wielbasis |
1.395 mm |
Grondspeling |
150 mm |
Rijklaargewicht |
Standard 6-speed manual: 183 kg; Y-AMT: 186 kg |
Inhoud brandstoftank |
14 liter |
Motorolie hoeveelheid |
3,0 liter |
Screen type |
TFT |
Screen size |
5 inch |
Smartphone Connectivity |
MyRide |
Adaptive Cruise Control |
Nee |
On-screen Navigation |
Garmin StreetCross |