Yamaha Tracer 9 GT+ Y-AMT (2025): Slimme technologie en ultiem rijcomfort


De Yamaha Tracer 9 GT+ Y-AMT is een premium sport-tourmotor die comfort, technologie en prestaties combineert. De 2025-editie introduceert het innovatieve Yamaha Adaptive Manual Transmission (Y-AMT)-systeem, wat zorgt voor een nog soepelere rijervaring. Dit model is ontworpen voor zowel lange afstanden als dynamische ritten door bochtige wegen, met geavanceerde rijhulpmiddelen en ultiem comfort voor de rijder en passagier.
Ervaar de Tracer 9 GT+ Y-AMT zelf. Vraag een offerte aan of plan een proefrit.
Nieuwe kenmerken van de 2025 Yamaha Tracer 9 GT+ Y-AMT
-
Yamaha Adaptive Manual Transmission (Y-AMT): Keuze tussen handmatig of automatisch schakelen zonder koppelingshendel voor een optimale rijervaring.
-
Semi-actieve KYB-vering: Past zich automatisch aan de wegomstandigheden aan voor maximaal rijcomfort en controle.
-
7-inch TFT-kleurendisplay: Verbeterde connectiviteit met navigatie en smartphone-integratie.
-
Radargestuurde adaptieve cruisecontrol: Houdt automatisch afstand tot voorliggers en past snelheid aan voor extra gemak op lange ritten.
-
Geïntegreerde rijhulpsystemen: Traction control, Slide Control en Brake Control voor extra veiligheid in alle omstandigheden.
-
Verfijnde ergonomie: Verstelbaar zadel, brede handvatverwarming en een aerodynamisch verbeterd windscherm voor maximaal comfort.
De Yamaha Tracer 9 GT+ Y-AMT biedt een ongeëvenaarde combinatie van sportiviteit en toergebruik, ideaal voor rijders die lange afstanden willen afleggen met maximale controle en comfort.
Technische specificaties
Motortype |
4-takt, Vloeistofgekoeld, DOHC, 4-kleppen, 3-cilinder |
Cilinderinhoud |
890 cc |
Boring x slag |
78 x 62,1 mm |
Compressieverhouding |
11,5 : 1 |
Max. vermogen |
87,5 kW (119 pk) bij 10.000 tpm |
Max. koppel |
93 Nm (9,5 kg-m) bij 7.000 tpm |
Smeersysteem |
Wet sump |
Type koppeling |
Nat, meervoudige platen |
Ontstekingssysteem |
TCI |
Startsysteem |
Elektrisch |
Transmissie |
Constant mesh, 6 versnellingen |
Eindoverbrenging |
Ketting |
Brandstofverbruik |
5 liter / 100 km |
CO2 emission |
116 g/km |
Carburator |
Brandstofinjectie |
Type chassis |
Diamantvormig |
Balhoofdhoek |
24°25' |
Naloop |
106 mm |
Wielophanging, voor |
Telescopische voorvork |
Wielophanging, achter |
(Link type veersysteem), Achterbrug |
Veerweg, voor |
130 mm |
Veerweg, achter |
131 mm |
Remmen, voor |
Hydraulische dubbele schijfrem, Ø 298 mm |
Remmen, achter |
Hydraulische enkele schijfrem, Ø 267 mm |
Bandenmaat, voor |
120/70ZR17M/C (58W) Tubeless |
Bandenmaat, achter |
180/55ZR17M/C (73W) Tubeless |
Totale lengte |
2.175 mm |
Totale breedte |
900 mm |
Totale hoogte |
1.440 mm - 1.530 mm |
Zithoogte |
845 mm - 860 mm |
Wielbasis |
1.500 mm |
Grondspeling |
135 mm |
Rijklaargewicht |
232 kg |
Inhoud brandstoftank |
19 liter |
Motorolie hoeveelheid |
3,5 liter |
Adaptive Cruise Control |
Ja |