Multistrada V4S 2025: Ducati’s meest geavanceerde sport-tourmotor


De Ducati Multistrada V4S is een veelzijdige sport-tourmotor die prestaties, comfort en technologie combineert. De 2025-editie brengt verbeteringen in vermogen, rijhulpsystemen en ergonomie, waardoor de Multistrada V4S nog beter geschikt is voor zowel lange afstanden als sportieve ritten.
Ervaar de Multistrada V4S zelf. Vraag een offerte aan of plan een proefrit.
Nieuwe kenmerken van de 2025 Ducati Multistrada V4S
-
V4 Granturismo-motor: 1.158cc viercilinder met 170 pk voor krachtige en soepele prestaties.
-
Geavanceerde elektronische rijhulpmiddelen: Ducati Traction Control (DTC), Wheelie Control en Cornering ABS voor maximale veiligheid.
-
Adaptieve cruisecontrol en radargestuurd dodehoekdetectiesysteem: Meer gemak en veiligheid op lange ritten.
-
6,5-inch TFT-kleurenscherm: Verbeterde navigatie, smartphone-connectiviteit en intuïtieve bediening.
-
Ducati Skyhook Suspension EVO: Semi-actieve vering die zich aanpast aan het terrein en de rijstijl.
De Ducati Multistrada V4S biedt een ongeëvenaarde combinatie van sportiviteit en touringcapaciteiten, ideaal voor avontuurlijke rijders die geen concessies willen doen op comfort en technologie.
Technische specificaties
Motortype |
V4 Granturismo, V4 - 90°, 4 kleppen per cilinder, tegengesteld draaiende krukas, Twin Pulse ontstekingsvolgorde, semi-dry sump, vloeistofgekoeld |
Cilinderinhoud |
1,158 cc |
Boring x slag |
83 mm x 53.5 mm |
Compressieverhouding |
14.0:1 |
Max. vermogen |
170 pk @ 10,500 rpm |
Max. koppel |
124 Nm @ 9,000 rpm |
Uitlaat |
Roestvrijstalen demper, dubbele katalysator en 6 lambdasondes |
Brandstofinjectie |
Elektronisch brandstofinjectiesysteem, Øeq 46 mm elliptische gasklephulzen met Ride-by-Wire systeem |
Versnellingsbak |
6 versnellingen met Ducati Quick Shift (DQS) up/down |
Primaire aandrijving |
Recht afgesneden tandwielen, verhouding 1,8:1 |
Verhouding |
1=40/13, 2=36/16, 3=34/19, 4=31/21, 5=29/23, 6=27/25 |
Eindaandrijven |
Ketting; Voortandwiel z16; Achtertandwiel z42 |
Koppeling |
Hydraulisch bediende slipperkoppeling en zelf-bekrachtigende natte meervoudige platenkoppeling. |
Frame |
Aluminium monocoque frame |
Voorvering |
Ø 50 mm volledig verstelbare usd vork, elektronisch verstelbare ingaande en uitgaande demping met Ducati Skyhook Suspension, met geïntergreerde slag sensor |
Voorwiel |
Gegoten aluminium, 3" x 19" |
Voorband |
Pirelli Scorpion Trail II 120/70 ZR 19 |
Achtervering |
Volledig instelbare monoshock, elektronische afstelling met Ducati Skyhook vering, automatische snelle verlaging tussen 10 km/h en 50 km/h, aluminium dubbelzijdige achterbrug |
Achterwiel |
Gegoten aluminium, 4.5" x 17" |
Achterband |
Pirelli Scorpion Trail II 170/60 ZR 17 |
Veerweg (voor/achter) |
170 mm / 180 mm (6.7 in / 7.1 in) |
Voorrem |
2 x Ø 330 mm semi-zwevende remschijven, radiaal gemonteerde Brembo Stylema monobloc 4-zuiger 2-remklauwen, radiale hoofdremcilinder, Cornering ABS |
Achterrem |
Ø 280 mm schijf, Brembo 2-zuiger zwevende remklauw, Cornering ABS |
Instrumentenpaneel |
6,5” TFT-kleurenscherm met Ducati Connect en full-map navigatiesysteem |
Rijklaar gewicht zonder brandstof |
232 kg (511,4 lb Trim Radar, casted wheel) |
Zithoogte |
Instelbaar, 840 mm - 860 mm |
Wielbasis |
1,566 mm |
Balhoofdhoek |
24.2° |
Naloop |
100.6 mm |
Inhoud brandstoftank |
22 l |
Aantal zitplaatsen |
2 |
Veiligheidsuitrusting |
Rijmodus, Powermodus, Cornering ABS, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, Dagrijverlichting, Ducati Cornering Light, Ducati Brake Light EVO, Vehicle Hold Control, Radarsysteem (optioneel) |
Standaarduitrusting |
Ducati Skyhook vering, minimale veervoorspanning, Ducati Quick Shift, cruisecontrol, Handsfree, verlichte stuurschakelaars, 6,5” TFT-kleurenscherm met Ducati Connect en navigatiesysteem met volledige kaart, Full LED-koplamp. |
Standaard |
Euro 5+ |
C02 Emissions |
152 g/km |
Verbruik |
6,6 l/100km |