2025 Ducati Streetfighter V2S: Krachtige prestaties in een naked-bike design

De Ducati Streetfighter V2S is de ultieme combinatie van sportieve prestaties en naked-bike design. Met de 2025-editie introduceert Ducati geavanceerde technologieën en verbeteringen op het gebied van prestaties en rijcomfort. Deze motor is ontworpen voor rijders die de spanning van een superbike willen ervaren in een meer toegankelijke, straatgerichte machine.

Ervaar de Streetfighter V2S zelf. Vraag een offerte aan of plan een proefrit.


Nieuwe kenmerken van de 2025 Ducati Streetfighter V2S

  • 955cc Superquadro L-Twin motor: Levert 153 pk en een krachtig koppel voor ongeëvenaarde prestaties.

  • Geavanceerd elektronisch pakket: Ducati Quick Shift (DQS), Cornering ABS, Traction Control en Wheelie Control voor maximale rijcontrole.

  • Ohlins semi-actieve vering: Automatische aanpassing aan wegomstandigheden voor optimaal rijcomfort en stabiliteit.

  • 6,5-inch TFT-display: Verbeterde connectiviteit met navigatie en rij-informatie.

  • Nieuwe aerodynamische winglets: Voor extra neerwaartse druk en betere stabiliteit bij hoge snelheden.

De Ducati Streetfighter V2S biedt een rauwe, sportieve rijervaring met de nieuwste technologische snufjes voor extra controle en comfort.


 


Technische specificaties

Motortype

Ducati V2 motorblok: 90° V2, 4 kleppen per cilinder, inlaat variabel kleptimingsysteem, vloeistofgekoeld

Cilinderinhoud

890 cc

Boring x slag

96 × 61,5 mm

Compressieverhouding

13 : 1 : 1

Max. vermogen

120 pk @ 10.750 tpm

Max. koppel

93,3 Nm @ 8.250 tpm

Brandstofinjectie

Elektronisch brandstofinjectiesysteem, Eén injector per cilinder. Volledig ride-by-wire.

Uitlaat

2-1-2 systeem, met 1 katalysator en 3 lambdasonde

Versnellingsbak

6 versnellingen met Ducati Quick Shift (DQS) up/down 2.0

Primaire aandrijving

Recht afgesneden versnellingen, verhoudeing 1:84:1

Verhouding

1=38/14, 2=34/17, 3=32/20, 4=29/22, 5=24/21, 6=26/25

Eindaandrijven

Ketting 520; Voortandwiel 15; Achtertandwiel 42

Koppeling

Hydraulisch geregelde slipper- en zelfservokoppeling

Frame

Aluminium monocoque

Voorvering

öhlins NIX30 43mm met TiN-behandeling, volledig instelbare voorvork

Voorwiel

Y-vorm, 6-spaaks lichtmetaal, 3,50° x 17°

Voorband

Pirelli Diablo Rosso IV 120/70 ZR17

Achtervering

Volledig verstelbare öhlins-monoshock, aluminium dubbelzijdige achterbrug

Achterwiel

Y-vorm, 6 spaaks lichtmetaal, 5,50“ x 17”

Achterband

Pirelli Diablo Rosso IV 190/55 ZR17

Veerweg (voor/achter)

120 mm / 160 mm

Voorrem

2 x Ø 320 mm semi-zwevende remschijven, radiaal gemonteerde Brembo monobloc M50-zuigerremklauwen met Bosch Cornering ABS

Achterrem

Ø 245 mm schijf, 2-zuigerremklauwen met Bosch Cornering ABS

Instrumentenpaneel

Digitale unit met 5” TFT-kleurenscherm, resolutie 800 x 480 px

Rijklaar gewicht zonder brandstof 

175 kg

Zithoogte

838 mm

Wielbasis

1493 mm

Balhoofdhoek

24,1°

Naloop

103 mm

Inhoud brandstoftank

15 l

Aantal zitplaatsen

Enkele zitting
Twee zitplaatsen , als accesoire passagierszitplaatskit is gemonteerd

 

Veiligheidsuitrusting

Rijmodus, Powermodus, Bosch Cornering ABS, Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), Engine Brake Control (EBC), Automatische bandenkalibratie, Ducati Brake Light (DBL) 

Standaarduitrusting

Ducati Quick Shift (DQS) up/down 2.0, Full LED koplampen met dagrijverlichting (DRL), automatisch uitschakelende richtingaanwijzers, Lithium-ion battery, Ducati Power Launch (DPL), Coming Home, Sachs stuurdemper, configurati met één zitplaats

Klaar voor

Lap timer Pro, Anti diefstal, Cruise control, Bandenspanningscontrolesysteem (TPMS), USB poort, Ducati Multimedia Systeem (DMS), “Turn By Turn” navigatie, Handvatverwarming.

 

Standaard

Euro 5+

C02 Emissions

123 g/km

Verbruik

5,3 l/100km