2025 Ducati Streetfighter V2S: Krachtige prestaties in een naked-bike design


De Ducati Streetfighter V2S is de ultieme combinatie van sportieve prestaties en naked-bike design. Met de 2025-editie introduceert Ducati geavanceerde technologieën en verbeteringen op het gebied van prestaties en rijcomfort. Deze motor is ontworpen voor rijders die de spanning van een superbike willen ervaren in een meer toegankelijke, straatgerichte machine.
Ervaar de Streetfighter V2S zelf. Vraag een offerte aan of plan een proefrit.
Nieuwe kenmerken van de 2025 Ducati Streetfighter V2S
-
955cc Superquadro L-Twin motor: Levert 153 pk en een krachtig koppel voor ongeëvenaarde prestaties.
-
Geavanceerd elektronisch pakket: Ducati Quick Shift (DQS), Cornering ABS, Traction Control en Wheelie Control voor maximale rijcontrole.
-
Ohlins semi-actieve vering: Automatische aanpassing aan wegomstandigheden voor optimaal rijcomfort en stabiliteit.
-
6,5-inch TFT-display: Verbeterde connectiviteit met navigatie en rij-informatie.
-
Nieuwe aerodynamische winglets: Voor extra neerwaartse druk en betere stabiliteit bij hoge snelheden.
De Ducati Streetfighter V2S biedt een rauwe, sportieve rijervaring met de nieuwste technologische snufjes voor extra controle en comfort.
Technische specificaties
Motortype |
Ducati V2 motorblok: 90° V2, 4 kleppen per cilinder, inlaat variabel kleptimingsysteem, vloeistofgekoeld |
Cilinderinhoud |
890 cc |
Boring x slag |
96 × 61,5 mm |
Compressieverhouding |
13 : 1 : 1 |
Max. vermogen |
120 pk @ 10.750 tpm |
Max. koppel |
93,3 Nm @ 8.250 tpm |
Brandstofinjectie |
Elektronisch brandstofinjectiesysteem, Eén injector per cilinder. Volledig ride-by-wire. |
Uitlaat |
2-1-2 systeem, met 1 katalysator en 3 lambdasonde |
Versnellingsbak |
6 versnellingen met Ducati Quick Shift (DQS) up/down 2.0 |
Primaire aandrijving |
Recht afgesneden versnellingen, verhoudeing 1:84:1 |
Verhouding |
1=38/14, 2=34/17, 3=32/20, 4=29/22, 5=24/21, 6=26/25 |
Eindaandrijven |
Ketting 520; Voortandwiel 15; Achtertandwiel 42 |
Koppeling |
Hydraulisch geregelde slipper- en zelfservokoppeling |
Frame |
Aluminium monocoque |
Voorvering |
öhlins NIX30 43mm met TiN-behandeling, volledig instelbare voorvork |
Voorwiel |
Y-vorm, 6-spaaks lichtmetaal, 3,50° x 17° |
Voorband |
Pirelli Diablo Rosso IV 120/70 ZR17 |
Achtervering |
Volledig verstelbare öhlins-monoshock, aluminium dubbelzijdige achterbrug |
Achterwiel |
Y-vorm, 6 spaaks lichtmetaal, 5,50“ x 17” |
Achterband |
Pirelli Diablo Rosso IV 190/55 ZR17 |
Veerweg (voor/achter) |
120 mm / 160 mm |
Voorrem |
2 x Ø 320 mm semi-zwevende remschijven, radiaal gemonteerde Brembo monobloc M50-zuigerremklauwen met Bosch Cornering ABS |
Achterrem |
Ø 245 mm schijf, 2-zuigerremklauwen met Bosch Cornering ABS |
Instrumentenpaneel |
Digitale unit met 5” TFT-kleurenscherm, resolutie 800 x 480 px |
Rijklaar gewicht zonder brandstof |
175 kg |
Zithoogte |
838 mm |
Wielbasis |
1493 mm |
Balhoofdhoek |
24,1° |
Naloop |
103 mm |
Inhoud brandstoftank |
15 l |
Aantal zitplaatsen |
Enkele zitting |
Veiligheidsuitrusting |
Rijmodus, Powermodus, Bosch Cornering ABS, Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), Engine Brake Control (EBC), Automatische bandenkalibratie, Ducati Brake Light (DBL) |
Standaarduitrusting |
Ducati Quick Shift (DQS) up/down 2.0, Full LED koplampen met dagrijverlichting (DRL), automatisch uitschakelende richtingaanwijzers, Lithium-ion battery, Ducati Power Launch (DPL), Coming Home, Sachs stuurdemper, configurati met één zitplaats |
Klaar voor |
Lap timer Pro, Anti diefstal, Cruise control, Bandenspanningscontrolesysteem (TPMS), USB poort, Ducati Multimedia Systeem (DMS), “Turn By Turn” navigatie, Handvatverwarming. |
Standaard |
Euro 5+ |
C02 Emissions |
123 g/km |
Verbruik |
5,3 l/100km |