Multistrada V2S 2025: Ducati’s geavanceerde sport-tourer in detail


De Ducati Multistrada V2S is een veelzijdige en krachtige sport-tourmotor, ontworpen voor zowel langeafstandsritten als dynamisch rijplezier op bochtige wegen. De 2025-editie brengt geavanceerde technologieën en comfortverbeteringen, waardoor de rijervaring nog beter wordt.
Ervaar de Multistrada V2S zelf. Vraag een offerte aan of plan een proefrit.
Nieuwe kenmerken van de 2025 Ducati Multistrada V2S
-
937cc Testastretta 11° tweecilinder motor: Levert soepele en krachtige prestaties met 113 pk en een hoog koppel over een breed toerenbereik.
-
Geavanceerde elektronische rijhulpmiddelen: Inclusief Ducati Traction Control (DTC), Cornering ABS en Ducati Quick Shift (DQS) voor extra rijcomfort en veiligheid.
-
6,5-inch TFT-display: Helder en intuïtief dashboard met connectiviteitsopties en aanpasbare rijmodi.
-
Semi-actieve vering: Ducati Skyhook Suspension EVO past zich automatisch aan de rijomstandigheden aan voor optimaal comfort en stabiliteit.
-
Lichtgewicht constructie: Dankzij een nieuw frame en geoptimaliseerde materialen is de motor nog wendbaarder en efficiënter.
De Ducati Multistrada V2S combineert prestaties en veelzijdigheid, ideaal voor zowel sportieve als lange afstandsritten.
Technische specificaties
Motortype |
Ducati V2 motorblok: 90° V2, 4 kleppen per cilinder, inlaat variabel kleptimingsysteem, vloeistofgekoeld |
Cilinderinhoud |
890 cc |
Boring x slag |
96 × 61,5 mm |
Compressieverhouding |
13 : 1 : 1 |
Max. vermogen |
115,6 pk @ 10.750 tpm |
Max. koppel |
92,1 Nm @ 8.250 tpm |
Brandstofinjectie |
Elektronisch brandstofinjectiesysteem, Ø 52 mm gasklephuis met ride-by-wire |
Uitlaat |
Roestvrijstalen uitlaat, enkele katalysator en lambdasonde |
Versnellingsbak |
6 versnellingen met Ducati Quick Shift (DQS) up/down 2.0 |
Primaire aandrijving |
Recht afgesneden versnellingen, verhoudeing 1:84:1 |
Verhouding |
1=38/13, 2=35/17, 3=32/20, 4=29/22, 5=24/21, 6=26/25 |
Eindaandrijven |
Ketting; Voortandwiel 15; Achtertandwiel 40 |
Koppeling |
Hydraulisch geregelde slipper- en zelfservokoppeling |
Frame |
Aluminium monocoque |
Voorvering |
Ø 45 mm volledig verstelbare USD voorvork, elektronische ingaande en uitgaande demping instelbaar met Ducati Skyhook Suspension |
Voorwiel |
Lichtmetaal gegoten, 3“ x 19” |
Voorband |
Pirelli Scorpion Trail II 120/70 ZR 19 |
Achtervering |
Volledig verstelbare monoshock, elektronische afstelling met Ducati Skyhook Suspension, aluminium dubbelzijdige achterbrug |
Achterwiel |
Lichtmetaal gegoten, 4,5“ x 17” |
Achterband |
Pirelli Scorpion Trail II 170/60 ZR 17 |
Veerweg (voor/achter) |
170 mm / 170 mm |
Voorrem |
2 x Ø 320 mm semi-zwevende remschijven, radiaal gemonteerde Brembo monobloc 4-zuiger 2-remklauwen, radiale hoofdremcilinder, Cornering ABS |
Achterrem |
Ø 265 mm schijf, Brembo 2-zuiger zwevende remklauw, Cornering ABS |
Instrumentenpaneel |
Digitale unit met 5” TFT-kleurenscherm, resolutie 800 x 480 px |
Rijklaar gewicht zonder brandstof |
202 kg |
Zithoogte |
“ Verstelbaar, 830 mm - 850 mm |
Wielbasis |
1572,5 mm |
Balhoofdhoek |
24,3° |
Naloop |
105,5 mm |
Inhoud brandstoftank |
19 l |
Aantal zitplaatsen |
2 |
Veiligheidsuitrusting |
Rijmodus, Powermodus, Bosch Cornering ABS, Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), Engine Brake Control (EBC), Ducati Brake Light (DBL) EVO |
Standaarduitrusting |
Ducati Quick Shift (DQS) up/down 2.0, Ducati Multimedia Systeem (DMS), Full LED koplampen met dagrijverlichting (DRL), Automatisch uitschakelende richtingaanwijzers, Coming Home functie, Cruise control, USB-poort. |
Klaar voor |
Anti diefstal, Bandenspanningscontrolesysteem (TPMS), “Turn By Turn” navigatie, Handvatverwarming, Lithium-ion batterij, Mistlampen voor. |
Standaard |
Euro 5+ |
C02 Emissions |
127 g/km |
Verbruik |
5,5 l/100km |