Multistrada V2S 2025: Ducati’s geavanceerde sport-tourer in detail

De Ducati Multistrada V2S is een veelzijdige en krachtige sport-tourmotor, ontworpen voor zowel langeafstandsritten als dynamisch rijplezier op bochtige wegen. De 2025-editie brengt geavanceerde technologieën en comfortverbeteringen, waardoor de rijervaring nog beter wordt.

Ervaar de Multistrada V2S zelf. Vraag een offerte aan of plan een proefrit.


Nieuwe kenmerken van de 2025 Ducati Multistrada V2S

  • 937cc Testastretta 11° tweecilinder motor: Levert soepele en krachtige prestaties met 113 pk en een hoog koppel over een breed toerenbereik.

  • Geavanceerde elektronische rijhulpmiddelen: Inclusief Ducati Traction Control (DTC), Cornering ABS en Ducati Quick Shift (DQS) voor extra rijcomfort en veiligheid.

  • 6,5-inch TFT-display: Helder en intuïtief dashboard met connectiviteitsopties en aanpasbare rijmodi.

  • Semi-actieve vering: Ducati Skyhook Suspension EVO past zich automatisch aan de rijomstandigheden aan voor optimaal comfort en stabiliteit.

  • Lichtgewicht constructie: Dankzij een nieuw frame en geoptimaliseerde materialen is de motor nog wendbaarder en efficiënter.

De Ducati Multistrada V2S combineert prestaties en veelzijdigheid, ideaal voor zowel sportieve als lange afstandsritten.


Technische specificaties

Motortype

Ducati V2 motorblok: 90° V2, 4 kleppen per cilinder, inlaat variabel kleptimingsysteem, vloeistofgekoeld

Cilinderinhoud

890 cc

Boring x slag

96 × 61,5 mm

Compressieverhouding

13 : 1 : 1

Max. vermogen

115,6 pk @ 10.750 tpm

Max. koppel

92,1 Nm @ 8.250 tpm

Brandstofinjectie

Elektronisch brandstofinjectiesysteem, Ø 52 mm gasklephuis met ride-by-wire

Uitlaat

Roestvrijstalen uitlaat, enkele katalysator en lambdasonde

Versnellingsbak

6 versnellingen met Ducati Quick Shift (DQS) up/down 2.0

Primaire aandrijving

Recht afgesneden versnellingen, verhoudeing 1:84:1

Verhouding

1=38/13, 2=35/17, 3=32/20, 4=29/22, 5=24/21, 6=26/25

Eindaandrijven

Ketting; Voortandwiel 15; Achtertandwiel 40

Koppeling

Hydraulisch geregelde slipper- en zelfservokoppeling

Frame

Aluminium monocoque

Voorvering

Ø 45 mm volledig verstelbare USD voorvork, elektronische ingaande en uitgaande demping instelbaar met Ducati Skyhook Suspension

Voorwiel

Lichtmetaal gegoten, 3“ x 19”

Voorband

Pirelli Scorpion Trail II 120/70 ZR 19

Achtervering

Volledig verstelbare monoshock, elektronische afstelling met Ducati Skyhook Suspension, aluminium dubbelzijdige achterbrug

Achterwiel

Lichtmetaal gegoten, 4,5“ x 17”

Achterband

Pirelli Scorpion Trail II 170/60 ZR 17

Veerweg (voor/achter)

170 mm / 170 mm

Voorrem

2 x Ø 320 mm semi-zwevende remschijven, radiaal gemonteerde Brembo monobloc 4-zuiger 2-remklauwen, radiale hoofdremcilinder, Cornering ABS

Achterrem

Ø 265 mm schijf, Brembo 2-zuiger zwevende remklauw, Cornering ABS

Instrumentenpaneel

Digitale unit met 5” TFT-kleurenscherm, resolutie 800 x 480 px

Rijklaar gewicht zonder brandstof 

202 kg

Zithoogte

“ Verstelbaar, 830 mm - 850 mm
850 mm - 870 mm met hoog zadel accessoire
810 mm - 830 mm met laag zadel accessoire
790 mm - 810 mm met laag zadel accessoire + verlaagde vering accessoire''

Wielbasis

1572,5 mm

Balhoofdhoek

24,3°

Naloop

105,5 mm

Inhoud brandstoftank

19 l

Aantal zitplaatsen

2

Veiligheidsuitrusting

Rijmodus, Powermodus, Bosch Cornering ABS, Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), Engine Brake Control (EBC), Ducati Brake Light (DBL) EVO

Standaarduitrusting

Ducati Quick Shift (DQS) up/down 2.0, Ducati Multimedia Systeem (DMS), Full LED koplampen met dagrijverlichting (DRL), Automatisch uitschakelende richtingaanwijzers, Coming Home functie, Cruise control, USB-poort.

Klaar voor

Anti diefstal, Bandenspanningscontrolesysteem (TPMS), “Turn By Turn” navigatie, Handvatverwarming, Lithium-ion batterij, Mistlampen voor.

Standaard

Euro 5+

C02 Emissions

127 g/km

Verbruik

5,5 l/100km